Så var Julen 2008

Japp igår firade jag Jul hemma hos mamma o pappa. Tillsammans med min syskon och ders barn o deras killar. Vi var 13 st igår :) Ganska lagom faktiskt. Så kul o träffa alla tycker jag..man träffas ju allt för sällan allihopa. Började med att jag blev upp hämtad av Vivi o dom. Åkte förbi jobbet för vi skulle hämta mammas o pappas Julklapp som var Julkorgen. Sen letade jag efter Tomteluvan som jag tänkte ha på jul som jag skulle låna av Veronica på jobbet. Men med reservnykeln vi hade på kontoret va ju heeelt omöjlig att öppna med så jag fick skippa Tomteluvan :P Chefen sa att dom hade Bomull som jag kunde ha som tomteskägg om ja ville ha, haha :P

Hem till mamma o pappa och hjälpa till med dukandet, laga maten och fixa lite små saker. Sen vare käk, käkade i 3 omgångar, shit hur kunde jag få ner all den där maten ?! haha. Sen busade jag med barna lite, eller i allafall Maja. Som kallade alla för Lisa :P haha, favoriten ;) Lyfte bänkpress igår, fan kan inte ens med och skriva hur mkt det var men det var INTE mkt :P Sen vare lite efterrätt o sådär...Sen kom tomten. För engångs skull va det inget tjaffs om vem som skulle vara Tomte. Det blev Fredrik, men jag va la typ hans assistent eller nåt, läste och hämtade julklappar under granen.
Maja börja lippa när Tomten kom haha. Men det lugna ner sig ch varje gång hon fick julklapp så vände hohn sig efter att ha hämtat Julklappen - Tack ! Så söt, när tomten skulle gå fick hon fram och hälsa i handen. Hon är 2,5år gammal :)
Efter öppnandet var det dax för 100 kr paketen. Som vi lottar ut varje år, så jävla typiskt att morsan fick den julklappen vi hoppades på att hon INTE skulle få. Så morsan fick dubbel uppsättning av filmen Mamma mia. Jag fick en öhh, typ ett rivenjärn fast en nyare variant :) Sen fick Vivi och Katrin Alkohol, pappa fick godis och en lott. Jonas fick en gubbe som låg på alla fyra som man kunde köra in pennan i röven på, alltså en pennväsare:P och en hammare med kapsylöppnare. Jenny fick Bodypaint choklad och te. Det var nog allt tror jag. Och pappa hjälpte morsan "slå in" hennes julklapp... bara det att han sågat 6:a små träbitar och gjort det till en låda haha :P Så när Katrin öppnade eller ahh tog bort pappret så var det ju en trälåda och hon började fundera hur hon skulle få upp den ? då reser sig pappa och tar upp en skruvmejsel ur fickan - Varse god ? Haha pappa är så jävla dum haha. Efter allt detta var det efterätt och så åkte Alla barnfamiljer hem. Så att vi andra o tjöttade lite...Och sen var det omgång 2 på Julbordet, för jag va ju hungrig igen :) Sen när klockan var 22 så skjutsade Mamma o Pappa hem oss.. Sen ute i garaget så stog det en snygg golf som jag och Katrin ville ha. Pappa bara ta den :P Pappa vart lite dragen också...men det var faster Lizzies styvbarnsbil :( När vi precis skulle gå ur garaget då säger pappa: I den här ligger det 1 Miljon i om jag dör, så ni vet det Hahaha!!!  ( i en portfölj) Han e rolig när han är full :)


Jag fick ta kort på mej själv, visste inte om jag skulle synas, så böjde mej. 


Pappa jävlas och skulle göra "kaninöron" bakom mej, men det syntes inte på kortet


Jag och Maja, mitt FadderBarn :)


Tööömten :)


Faaaaajjjjaaaahh !!!


Ohhh va min bror är sexig :P garva jävel åt det igår


Pappas "in slagning", han får hjälpa Katrin att få upp flaskan


Ida o Jag :) Satt o kramades hela kvällen

Kommentarer


Postat av: Lovajsa

God Jul Lisa :)

2008-12-25 @ 12:45:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0