Bovallstrand

Efter jobbet i Fredags drog jag hem och
packade min väska för vi skulle åka
bort hela helgen till Bovallstrand :) På kusten.
Där vi skulle övernatta i en sjöbod, trodde inte
det skulle vara så stort som det va :P
Det va jag, älskling, Kerim, Markus och Frida :)
Vi lånade Fridas föräldrars bil och det va riiiiktigt trångt
i bilen, fattar inte hur vi fick in allt.. men alla hade
fullt med saker i knäna och vid fötterna, knöökat.
Väl frame fick vi träffa dom som ägde sjöboden, som
va Markus faster, Inger och hennes man Elis :)
Den dagen så grillade vi uppe på bergena..
gillar inte att det är högt och smal och engångsgrillarna
vi hade va heeeelt värdelösa, funkar ju inte ens.
Så dom fick testa att elda med myggspray och tändare.
Men tillslut fick Ronny igång grillen längre bort
så vi fick vandra på en jätte smal klippa, jag fick
verkligen panik.. kändes som om jag skulle dö.
Drack lite o så där som man brukar:)
Sen la vi oss omkrin 12 tiden. Men på natten
vaknade jag av att Kerim, Markus och Frida skulle ut
och fiska klockan 03,30 vilka muppar eller.
Så tror ni inte Ronny med skulle upp då, så fort
han hör fiske blir han typ helt till sig... haha

På Lördag så va jag och Frida upp tidigast, för vi
skulle ju upp tidigt den dagen sa va.. men men.
Satt och prata på bryggan :)
Frukost blev det sen och åkte där efter in till smögen
och kollade.. hitta fan ingen parkering.
Men tillslut hitta vi en för 25 kr/ tim helt sjukt dyrt.
Köpte mej faktiskt ett par foppatofflor haha
Vilken svenne banan  :P
Tog en sväng förbi stranden o sola lite och
käkade sen lite mat, bakpotatis och smögenröra :)
Åkte hem sen och skulle åkt båt, men ahh..
Sen fick dom för sig att raka håret på Ronny, ursh inte
snyggt med rakat, när man ser hårbotten.. Nepp.
Men det växer ur som tur är. Kvällen slutade
med att vi grillade och fick gå runt och fråga om
tändvätska, för den grillen va med cpe.
Ett par glas vin fram mot kvällen på våran
"altan" tillsammans med massa andra personer..
Sen när klockan va 3 gick vi tjejer in och la oss.
För vi skulle upp klockan 10 bestämde vi.
Killarna yrrade runt ute till 4 eller nåt sånt och
mkt fjäska fick vi med haha.. we like :)

Söndag va det bara regn o regn.. bara öste ner.
Fanns inte så mkt att göra, så vi gick hem till
Inger och Elis och kolla på tv och käka mat.
Sen efter det kom solen fram, men efter typ 
en timme så åkte vi hem :)
Fast Kerim och Markus stannade kvar ett par
dagar till hoppas det är fint väder där nu :)
































Kommentarer


Postat av: Flooora

Det ser verkligen ut som att ni har haft jävligt kul. Avis fan hehe taskis att du inte tog med mig :P puss

2010-07-14 @ 18:58:30
URL: http://sheewoolf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0